تحلیل بیزینس لاین از چشم انداز بازار طلا در سال 2014
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

در حالی که قیمت طلا در سال 2013 با افت 30 درصدی روبرو شده و این فلز زرد بدترین عملکرد خود را در 32 سال اخیر تجربه کرده برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که وضعیت بازار طلا امسال به بدی سال گذشته نخواهد بود.

تحلیل بیزینس لاین از چشم انداز بازار طلا در سال 2014

به نقل از بیزینس لاین نگرانی نسبت به فروش ذخایر طلای بانک های مرکزی کشورهای اروپایی، بهبود شاخص سهام و کاهش تقاضا از سوی مصرف کنندگان هندی تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا در سال 2013 داشته است. نگرانی ها از متوقف شدن محرک پولی 85 میلیارد دلاری فدرال رزرو آمریکا نیز در این مساله بی تاثیر نبوده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای نخست 2014 میلادی با افزایش مجدد روبرو شده و به مرز 1238 دلار رسیده است. برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا در ماه های آینده با افزایش روبرو خواهد شد و عملکرد بازار طلا به بدی سال گذشته نخواهد بود.

اگر رشد اقتصادی آمریکا با افزایش روبرو شود وضعیت بازار کار نیز بهبود خواهد یافت و این مساله موجب افزایش نرخ بهره خواهد شد و تاثیر منفی زیادی بر سود شرکت های بزرگ آمریکایی و در نتیجه شاخص سهام بورس وال استریت خواهد داشت. این عامل می تواند تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا داشته باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، رشد چشمگیر و فزاینده تقاضای طلای چین نیز عامل موثری درافزایش قیمت این فلز زرد در سال 2014 است. تقاضای طلای چین در سال گذشته به بیش از 1030 تن رسیده و این کشور احتمالا به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل شده است.

لغو محدودیت های اعمال شده برای واردات طلا از سوی هند نیز می تواند موجب رونق بازار جهانی طلا شود. هند طی ماه های گذشته محدودیت های زیادی را برای واردات طلا اعمال کرده است.

عامل دیگر در افزایش قیمت طلا در سال 2014 کاهش احتمالی عرضه است. پیش بینی می شود سطح حمایتی قیمت طلا در سال 2014 میلادی بیش از 1452 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح امکان افزایش قیمت طلا به 1527 و 1628 دلار در هر اونس نیز وجود دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی